Mit csinál egy marketinges?

2024.06.21

6Ma nekem szegeztek egy kérdést: "Ha a marketing vezető nem contentet gyárt akkor mit csinál?" Nem hazudok, felment a vérnyomásom, vörös lett a fejem és üvölteni szerettem volna. (Megbocsátottam neki, mert soha életében marketinggel nem foglalkozott.)

 
De rájöttem, manapság nagy kavar van a fejekben, hogy a marketing csapat hogyan épül fel és mit is csinál. Nézem az állás hirdetéseket is és egy marketing managertől azt várják el, hogy készítsen tartalmakat, menedzselje a social mediat, tudjon vágni, legyen grafikus és PR cikkeket is képes legyen írni. Ja, és nem árt ha a PPC-hez is ért. Konkrétan 5 KÜLÖN szakmát soroltam most fel, 5 különböző személyiség típussal egyetemben.

 
Nézzük sorban!

 
Marketing vezető - összefogja a munkákat, hogy a célokat elérjük, kialakítja a stratégiát, irányítja a csapatot, értelmezi az adatokat, kampányokat tervez, ötletel és egyébként már olyan tapasztalata van, hogy ért mindenhez is és nem érik már meglepetések.
Marketing manager - projekteket vezeti, megvalósít, összeszedi az adatokat, ami a vezetőnek kell, kapcsolatot tart alvállalkozókkal, ötletel.
Digital marketing manager - a digitális marketingért felelős, kampányokat készít elő és vezényel le, kapcsolatot tart alvállalkozókkal, ötletel.
Social media manager - már a nevében van a feladata: a social media tartalmakért felel, megtervezi a havi tartalmakat, postolja azokat, kommentekre válaszol, beidőzít és együtt működik a content csapattal.
Content manager - contenteket gyárt a tervek szerint, ismeri az összes social media trendet, azonnal tud rájuk reagálni.
Copywriter - szöveget ír mindenhez IS.
Graphic designer - ő tervezi a grafikákat a weboldalra, hirdetésekbe, on és offline, animál, videót vág és feliratozza azokat.
PPC expert - ő az aki beállítja neked a hirdetéseket a Meta-n és Google-ön, ellenőrzi jól mennek e, javaslatokat tesz hogyan lehetne jobb, kampányt tervez és megvalósít.
Email marketing - kitalálja az email flow-kat és kampányokat, heti emaileket, megiratja hozzá a szöveget, elkészítteti a design-t, beszerkeszti a rendszerbe a levelet, kiküldi és analizálja az adatokat.
PR - sajtó cikkeket ír, sajtótájékoztatót szervez és kapcsolatot tart az újságírókkal, legnagyobb kincse az évek alatt kialakított sajtólistája.
SEO - az a feladata, hogy backlinkek, belső linkek és minden más alapján organikusan jobb helyre kerüljél a Google search listában.
CRO - őt előszeretettel elfelejtik az ecomm cégek, pedig ő az aki azt nézi hogyan lehetne az oldalra látogató emberekből még több hasznot csinálni.


Kérdezem én, akkor az az álláshirdetés amiben szerencsétlen jelöltnek ezekhez mind kell értenie, kiket talál be? Mert ha mindenhez IS ért, akkor valójában egyikhez sem ért :(